Direktlänk till inlägg 18 januari 2011

karlstad hela dagen.....

Av Helena Hübbert - 18 januari 2011 21:46

åkte vid 7 imorse till Karlstad...tog ut pengar för jag skulle sedan till Kristinehamn och hämta en syskonvagn som vi hittade på blocket för en billig peng.....Hämtade vagnen och den såg ok så jag prutade lite det måste man ju göra...så jag prutade 150 kr....jag som e så dåligt på sånt att pruta men denna gång stod jag på mig....


Kom in på ultraljud och hon skulle kolla blodflödet i navelsträngen men blev störd hela tiden för h*n ville inte ligga still utan vevade med armarna och rörde navelsträngen hela tiden men till sist hittade hon ett ställe så det gick att mäta flödet...allt såg bra ut och det fanns nog med fostervatten runt omkring h*n....H*n ligger med huvudet neråt och det känns som h*n ligger och trycker på urinblåsan hela tiden....tycker det e lite synd att h*n inte ligger med rumpan neråt så jag verkligen fått snitt när jag vill ha det.....jag ska stå på mig om snitt för jag e sååå pass orolig inför förlossningen och jag tycker att läkaren måste kunna lyssna på mig när jag säger att jag e lite rädd och orolig....


sen in på spec-mvc och göra ctg-kurva och medans bm satt på bandet så sparkade det och höll på så det var omöjligt att lyssna på hjärtljudet men till sist lugnade det ner sig och man hörde hjärtljudet bra och jag fick trycka så fort jag kände rörelse och det gjorde jag...h*n var varit väldig aktiv idag.....sen tog dom bt och det var lite högt men jag tror att det  beror på att jag var nervös för jag e precis i samma vecka nu som jag fick Jennifer i så jag har varit lite nervös inför sjukhus besöket och bli kvar på avd....det vill jag inte...så han höjde dosen med en tablett och tog bort en tablett för trombyl ska man bara äta tom v 36....hade ingen äggvita i urinet..ska kolla bt imorgon,tors,fre i Sunne få se om det har hjälpt att höja sen ska jag tillbaka på måndag men jag måste ringa och ändra tiden såg jag när jag kom hem för Tony jobbar natt och jag kan inte ha Jennifer med mig där så vi får ta en annan dag när Tony e ledig....


Var in på Bergvik och köpte mig skor på Bergqvist skor...köpte vinterkängor för presentkortet jag fick av Tony i julklapp och det var 30% på skorna så jag gjorde ett klipp....var sedan in på H&M och kollade på moccasiner till Jennifer men dom hade inga i hennes storlek så då gick jag in på Lindex och där fanns det i hennes storlek så det blev ett par svarta med mumin på...så hon inte halkar omkull på dagiset när hon ska vara där....


nej nu ska jag nog ta och lägga mig och sova....sov inte så många timmar inatt för jag hade sån halsbränna och var så kissnödig hela tiden och så gick jag upp vid halv sex eftersom jag skulle duscha och åka runt 07.00


god natt och kram på er!!!!!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Hübbert - 3 juni 2015 21:19

nu är det juni månad och sommaren ska vara här men icke sa nicke.Det är såå kallt och blåsigt skulle tydligen bli fint inför helgen men på söndag skulle det bli dåligt väder igen..ja ja får väl hoppas att solen och värmen kommer när man går på semest...

Av Helena Hübbert - 12 maj 2015 16:10

in på bloggen och bloggade...Jag lovar er en sak jag blir INTE årets bloggare iaf...   majmånad har kommit och ena dagen e det fint och nästa dag e det regn och rusk.   igår kväll blåste det och regnade såååå tråkigt ja ja hoppas att det blir...

Av Helena Hübbert - 25 december 2014 20:39

Oj då var ett tag sedan jag bloggade...blir nog årets bloggare*NOT*.. Jaha då e denna jul snart slut och vi får se fram emot nyårsaftonen och nytt år... Undra vaf som kommer att hända 2015??   ifredags(19/12) var vi till Tällberg på julbord o...

Av Helena Hübbert - 21 augusti 2014 14:30

så mysigt när man får börja tända lampor och värmeljus...riktigt myspys.....   igår kväll när barnen skulle lägga sig så var Jennifer varm och inatt var hon som en kamin..Hon är lite varm idag oxå så det blir inget dagis imorgon för dom.Tony skul...

Av Helena Hübbert - 7 augusti 2014 10:12

har varit hemma i 7 veckor sååå skönt att vara ledig men visst ska det bli skönt att börja jobba igen och komma in i rutiner och vardagen igen..det e sista sommaren jag kunde vara hemma så länge synd att man inte alltid kan vara hemma hela sommaren.....

Ovido - Quiz & Flashcards