Direktlänk till inlägg 3 januari 2011

Varit på sjukhuset idag.....

Av Helena Hübbert - 3 januari 2011 22:21

på ultraljud och träff med läkaren på spec-mvc....


På ultraljudet såg allt bra ut och bebisen kommer att vara normal stor så det är väl runt 3 kg skulle tro....var sedan in på spec-mvc och lämnade urinprov men tog inget bt eftersom ssk tyckte det såg bra ut förra veckan vi tar ett om läkaren vill det sa hon men sitt ner och vänta..när jag kom ut från toan såg jag läkaren så jag frågade om det var min journal han höll på med och det var så du kan komma hit direkt och han frågade hur jag mådde och hur ofta jag gick och kollade bt i Sunne och medcin....bt ligger bra men vi kanske kan ta ett ändå men det e ju inte så länge sedan du tog det sa han..om du vill så jag ringa till bm och få en tid för vi hade satt upp en tid till onsdag sa jag..så medans han fixade en ny ul tid så gick jag ut och ringde men inget svar just då utan jag provade senare och då fick jag tag på henne så jag ska dit på onsdag 9.30....ingen äggvita i urinet denna gång så skönt...var lite orolig inför denna träff men förhoppningsvis ska det gå bra denna gång....ska tillbaka den 18 jan på ultraljud,flödeskoll och ctg kurva....

det känns så skönt att gå på extra koller denna gång...jag har ju foglossningar och få gå och kolla bt en gång i veckan men jag tar hellre det än att jag blir inlagd för havenskapsförgiftning igen....inte så roligt att behöva ligga inne när man har barn hemma....


Jag frågade om det var lättare att få ett till kejsarsnitt när man fått ett redan och om man kunde önska att man fick snitt isf att föda normalt???önska kan man alltid sa han men om det blir så det e ju en annan fråga....så vi får väl se hur detta blir....sen frågade jag om allt såg bra ut och jag gick tiden ut om dom lät mig gå över tiden men han sa att högst en vecka lät dom mig gå över isf och hade det inte hänt nåt den vecka så blir det igångsättning så det kändes skönt att veta att jag slipper gå över typ 2 veckor som man kan göra.....


Tänkte jag skulle ha varit in på Bergvik och kollat på skor men jag skyndade mig hem ist eftersom Tony jobbar natt inatt så han skulle få sova innan han åkte och jobbade...synd att jag fick så sen tid på ul och spec-mvc men men det e så...får ta Bergvik nästa gång jag ska ner ist för då ska jag vara där nere vid 9.00


kram på er!!!!!!!!!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Hübbert - 3 juni 2015 21:19

nu är det juni månad och sommaren ska vara här men icke sa nicke.Det är såå kallt och blåsigt skulle tydligen bli fint inför helgen men på söndag skulle det bli dåligt väder igen..ja ja får väl hoppas att solen och värmen kommer när man går på semest...

Av Helena Hübbert - 12 maj 2015 16:10

in på bloggen och bloggade...Jag lovar er en sak jag blir INTE årets bloggare iaf...   majmånad har kommit och ena dagen e det fint och nästa dag e det regn och rusk.   igår kväll blåste det och regnade såååå tråkigt ja ja hoppas att det blir...

Av Helena Hübbert - 25 december 2014 20:39

Oj då var ett tag sedan jag bloggade...blir nog årets bloggare*NOT*.. Jaha då e denna jul snart slut och vi får se fram emot nyårsaftonen och nytt år... Undra vaf som kommer att hända 2015??   ifredags(19/12) var vi till Tällberg på julbord o...

Av Helena Hübbert - 21 augusti 2014 14:30

så mysigt när man får börja tända lampor och värmeljus...riktigt myspys.....   igår kväll när barnen skulle lägga sig så var Jennifer varm och inatt var hon som en kamin..Hon är lite varm idag oxå så det blir inget dagis imorgon för dom.Tony skul...

Av Helena Hübbert - 7 augusti 2014 10:12

har varit hemma i 7 veckor sååå skönt att vara ledig men visst ska det bli skönt att börja jobba igen och komma in i rutiner och vardagen igen..det e sista sommaren jag kunde vara hemma så länge synd att man inte alltid kan vara hemma hela sommaren.....

Ovido - Quiz & Flashcards