Direktlänk till inlägg 23 juli 2013

näst sista semester veckan....

Av Helena Hübbert - 23 juli 2013 15:11

usch va tiden gått fort och det har varit en bra sommar.....


Måndag 15/7 kom Tony farbror Johhny med fru Ingrid in och hälsade på när dom varit ute på semester.


Tisdag 16/7 kom Morfar och Kirsten och hälsade på vi grillade gott och hade trevligt...


På Onsdag 17/7 kom Frida och Curt in när dom åkte ifrån Kristinehamn det var trevligt...vi åt kycklinggryta och potatis/mörotter med dragon på...det var en trevlig em..Barnen lekte bra ihop.


Torsdag och Fredag höll Tony på att gräva på baksida till utbygget...


På löndag 20/7 packade vi husbilen och bilen och åkte till Hedtjärn och badade och myste..Johnny och Ingrid kom ner till oss en sväng och hälsade på och dom hade kaffe med sig eftersom vi inte hade elverket med oss...På söndag fm åkte vi till Faster Eva och där grillade vi korv och när vi ätit klart kom Farmor och Anders förbi en sväng..Dom var på väg till Hällefors att köpa korv..vi pratade ett tag med dom och sen åkte vi tillbaka till husbilen och dom skulle komma förbi senare vid oss...Det var så pass varmt så vi badade men jag höll på att dö när jag gick i för det var lite för kallt för mig men men i kom jag iaf....det var 21 g....barnen hade så kul och dom plaskade och härjade hela tiden..Vi tände grillen och skulle grilla då kom Farmor och Anders och vi åt och satt och pratade när vi hörde det kom en bil vi trädde det var Matti men det var Mattias,Jenny,Johnny och Ingrid som kom och hälsade på en sväng och dom hade kaffe med sig även denna gång....Sen fljde vi med Ingrid och Johnny hem en sväng inna det var dags för dom små att sova....På måndag åkte vi hemåt runt 9-tiden vi var in till Johnny och Ingrid och sa ej då för denna gång och fick med oss rabarber som Ingrid tyckte vi skulle ta med hem eftersom Tony gillar rabarberkräm....


På måndagkvällen hade jag tupperware party och vi var 5 st skulle ha varit 6 st men en fick förhinder men beställde ändå och 1 annan som oxå  beställde fast hon inte kunde komma så vi var 7 st som beställde och jag fick take a dip en skål man kan ha is i och sedan små fack som man kan ha resten av maten i tex räkor och majonäs och annat klet som man vill ha när man äter räkor....ska bli spännade och se hur den take a dip e....


Idag vid lunchtid ringde Ronny och hörde om vi var hemma och skulle vara hemma för då skulle dom komma och hälsa på oss med husvagnen...så nu ska jag börja med pajen vi ska äta när dom kommer....


På fredag(26/7)ska jag på Magnus Uggla på FRyksdalsdansen ska bli skoj...få se om det blir nån förfest eller man går direkt på Magnus Uggla...


kram på er!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Hübbert - 3 juni 2015 21:19

nu är det juni månad och sommaren ska vara här men icke sa nicke.Det är såå kallt och blåsigt skulle tydligen bli fint inför helgen men på söndag skulle det bli dåligt väder igen..ja ja får väl hoppas att solen och värmen kommer när man går på semest...

Av Helena Hübbert - 12 maj 2015 16:10

in på bloggen och bloggade...Jag lovar er en sak jag blir INTE årets bloggare iaf...   majmånad har kommit och ena dagen e det fint och nästa dag e det regn och rusk.   igår kväll blåste det och regnade såååå tråkigt ja ja hoppas att det blir...

Av Helena Hübbert - 25 december 2014 20:39

Oj då var ett tag sedan jag bloggade...blir nog årets bloggare*NOT*.. Jaha då e denna jul snart slut och vi får se fram emot nyårsaftonen och nytt år... Undra vaf som kommer att hända 2015??   ifredags(19/12) var vi till Tällberg på julbord o...

Av Helena Hübbert - 21 augusti 2014 14:30

så mysigt när man får börja tända lampor och värmeljus...riktigt myspys.....   igår kväll när barnen skulle lägga sig så var Jennifer varm och inatt var hon som en kamin..Hon är lite varm idag oxå så det blir inget dagis imorgon för dom.Tony skul...

Av Helena Hübbert - 7 augusti 2014 10:12

har varit hemma i 7 veckor sååå skönt att vara ledig men visst ska det bli skönt att börja jobba igen och komma in i rutiner och vardagen igen..det e sista sommaren jag kunde vara hemma så länge synd att man inte alltid kan vara hemma hela sommaren.....

Ovido - Quiz & Flashcards