Direktlänk till inlägg 15 juli 2013

nya vecka och nya händelser....

Av Helena Hübbert - 15 juli 2013 13:05

Ionsdags åkte vi till Sunnansjö och innan vi kom dit så var vi in i Fredriksberg och hälsade på Tommy och Siv där fick vi mat och fika...en trevlig stund....


Vi skulle träffa Farmor,Ronny,Donika och ungarna i Nordanåker för att gå på Fårcafét och det var mysigt för barnen med alla djur det var Får,grisar,höns och kattungar och ungarna tyckte det var sååå roligt att klappa kattungarna och se på lammungarna och fåren...fikade med kaffe och glass det var en mysig em..sedan åkte vi vidare till Sunnansjö och tog med oss pizza,kebabrulle och räkrulle men det var inge gott alls så den pizzerian sak vi INTE beställa nån mer gång....


På torsdag åkte vi till Borlänge och gick på Kupolen och när vi satt på MC Donalds så ringde Frida och Curt och hörde vart vi var för vi hade gjort upp att vi skulle ses när vi kom till Borlänge..Efter att vi ätit färdigt så åkte till Struts farmen och kollade på Strustar och oj oj vilka stora fåglar det e..vet en sak iaf jag skulle inte vilja jobba med sånna djur....sen åkte vi hem och vi var bort till Donikas syster och mata och kollade på hennes hästar men det var en av hästen som var hemma..André och Jennifer matade och klappade Selma och det tyckte dom var kul sen gick vi hem och grillade och efter maten så skulle barnen bada bubbelpool men det stulade med att jag och Donika oxå hoppade i för André gick längre och längre bort från den kanten jag stod vid..ja ja jag klagade ju inte att jag oxå fick hoppa i en sväng och bubbla....gud så härligt det var....sån skulle man ha....


På fredag åkte vi till Ludvika för att äta lunchbuffé på en Thairesturang det var supergott så dit ska vi fler ggr när vi e i Ludvika.Efter det åkte vi till Grängeberg och gick på Lokmusseumet men det var inte värt 90kr men det var ju roligt att se alla ånglok och andra tåg som gått förr...Efter det tog vi en fika och glass vid Gränges Hyr-Kart så ungarna skulle få åka gokart men André vägrade men Jennifer åkte halva banan sen ville hon inte nå mera...Jag åkte för första gången och det var skithäftigt men jag var lite feg men blev tuffare för varje varv som gick hade det var några fler varv hade jag nog blivit tuffare och åkt fort....


kram på er!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Hübbert - 3 juni 2015 21:19

nu är det juni månad och sommaren ska vara här men icke sa nicke.Det är såå kallt och blåsigt skulle tydligen bli fint inför helgen men på söndag skulle det bli dåligt väder igen..ja ja får väl hoppas att solen och värmen kommer när man går på semest...

Av Helena Hübbert - 12 maj 2015 16:10

in på bloggen och bloggade...Jag lovar er en sak jag blir INTE årets bloggare iaf...   majmånad har kommit och ena dagen e det fint och nästa dag e det regn och rusk.   igår kväll blåste det och regnade såååå tråkigt ja ja hoppas att det blir...

Av Helena Hübbert - 25 december 2014 20:39

Oj då var ett tag sedan jag bloggade...blir nog årets bloggare*NOT*.. Jaha då e denna jul snart slut och vi får se fram emot nyårsaftonen och nytt år... Undra vaf som kommer att hända 2015??   ifredags(19/12) var vi till Tällberg på julbord o...

Av Helena Hübbert - 21 augusti 2014 14:30

så mysigt när man får börja tända lampor och värmeljus...riktigt myspys.....   igår kväll när barnen skulle lägga sig så var Jennifer varm och inatt var hon som en kamin..Hon är lite varm idag oxå så det blir inget dagis imorgon för dom.Tony skul...

Av Helena Hübbert - 7 augusti 2014 10:12

har varit hemma i 7 veckor sååå skönt att vara ledig men visst ska det bli skönt att börja jobba igen och komma in i rutiner och vardagen igen..det e sista sommaren jag kunde vara hemma så länge synd att man inte alltid kan vara hemma hela sommaren.....

Ovido - Quiz & Flashcards