Direktlänk till inlägg 10 februari 2011

bättre sent än aldrig.....

Av Helena Hübbert - 10 februari 2011 09:35

Har inte bloggat om hur André kom till världen men det kommer nu ist...


Ifredags 4 februari kl:10.00 kom bm på avd 14 och sa att nu går vi ner till förlossningen för att ta lite prover och annat för kl:11.00 blir du igångsatt.Jag ringde Tony som var på väg men han hörde inte telefon men ringde upp mig men då hade jag redan stängt av den och då förstod han att jag gått iväg så han gick upp på avd 14 och hörde vart han skulle gå.Lämnade tillbaka nyckeln till klädskåpet som han fick med sig hem på torsdag kvällen..


Kl:11.00 kom läkaren och vi gick till undersökningsrummet och dom började att sätta in en ballong kateter som göra så jag började öppna mig och på em var jag så pass öppnad att den åkte ur och då tog dom hål på hinnorna så vattnet gick..


senare på em/kvällningen började jag få värkar men inte så starka så dom satt in lite dropp åt mig och då kom det mer och mer värkar men efter ett tag fick dom ta bort droppet för varje gång jag fick en värk gick hjärtljudet ner på bebisen.så runt 21.30 kom läkaren in och sa att dom stoppar detta och att jag får kejsarsnitt ist eftersom värkarna inte var nog starka för att jag skulle klara av att föda normalt och att bebisens huvud inte riktigt var nere.så vid 22.30 åkte vi ner till operationssalen och dom började förbereda till ryggmärgsbedrövningen och ringde på läkaren som skulle utföra snittet. Läkaren började skära i det andra ärret och det var lite segt så jag fick lov att det inte skulle bli några fler barn   för det var så svårt att göra ett snitt sa han och skrattade..Ja då det kan jag lova dig att det inte blir fler barn efter denna...nej då jag skojar bara lite med dig sa han...


23.14 hörde vi bebis skrik och så fick jag se honom en sväng innan bm och Tony gick ut och tvättade och kollade upp honom men det var inga problem..sen kom dom tillbaka och la honom vid mig...det var en mysig känsla<2...


Sen sydde dom ihop mig och Tony och André gick tillbaka till förlossningen där han fick fika...tror det var brickan som alla talar om   ..


Mig körde dom till uppvaket där dom kollade bt och tog lite andra tester.Jag var trött så jag försökte sova men det var inte så lätt när det tog bt var 15 min i början och det var annat surr men visst jag slumrade ju lite iaf...vid 02.15 fick jag lite morfin för smärtan och då ville hon att jag skulle vara kvar en 15 min längre så jag inte skulle bli att må illa men jag klarade mig...02.30 åkte vi mot avd 11 och sen kom Tony in med min grejer och André sen så var det dags för att sova och det gick rätt ok att sova lite ont gjorde det ju men fick ju smärtstillande vid halv sex på morgon så det släppte...Tony åkte hem på natten.Pratade med honom på lördag morgonen och vi bestämde att han skulle komma ner på söndag och vara hemma med Jennifer på lördag...Farmor kom ner till oss på torsdag kvällen och hjälpte till med Jennifer...Tack snälla Farmor för att du tog semester och kom ner till oss och tog hand om Jennifer medans vi fick våran son.


det var det som hände på fredagen den 4 februari....den 8 februari kom hem...


kram på er!!!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Hübbert - 3 juni 2015 21:19

nu är det juni månad och sommaren ska vara här men icke sa nicke.Det är såå kallt och blåsigt skulle tydligen bli fint inför helgen men på söndag skulle det bli dåligt väder igen..ja ja får väl hoppas att solen och värmen kommer när man går på semest...

Av Helena Hübbert - 12 maj 2015 16:10

in på bloggen och bloggade...Jag lovar er en sak jag blir INTE årets bloggare iaf...   majmånad har kommit och ena dagen e det fint och nästa dag e det regn och rusk.   igår kväll blåste det och regnade såååå tråkigt ja ja hoppas att det blir...

Av Helena Hübbert - 25 december 2014 20:39

Oj då var ett tag sedan jag bloggade...blir nog årets bloggare*NOT*.. Jaha då e denna jul snart slut och vi får se fram emot nyårsaftonen och nytt år... Undra vaf som kommer att hända 2015??   ifredags(19/12) var vi till Tällberg på julbord o...

Av Helena Hübbert - 21 augusti 2014 14:30

så mysigt när man får börja tända lampor och värmeljus...riktigt myspys.....   igår kväll när barnen skulle lägga sig så var Jennifer varm och inatt var hon som en kamin..Hon är lite varm idag oxå så det blir inget dagis imorgon för dom.Tony skul...

Av Helena Hübbert - 7 augusti 2014 10:12

har varit hemma i 7 veckor sååå skönt att vara ledig men visst ska det bli skönt att börja jobba igen och komma in i rutiner och vardagen igen..det e sista sommaren jag kunde vara hemma så länge synd att man inte alltid kan vara hemma hela sommaren.....

Ovido - Quiz & Flashcards